Haftalar once planlanan 2. Bozcaada Maratonu'na motorlarla seyahat icin hazirlanan ekipten, Gungor C, Fevzi, Gokcen ve Sadettin 11 Mayis sabahi 06.30'da Baglarbasi'nda bulusur. Asil amac buradan yola cikmak olsada Gungor A ve Fehmi Uskudar'da beklemektedir. Ara yollardan Uskudar'a inilip ekip tamamlandikdan sonra 07.00 gibi kervan kurulur. Tekirdag-Kesan-Canakkale uzeri Bozcaada'ya gecmek icin 14.00'deki Bozcaada feribotu yakalanmaya calisilacaktir.
Istanbul-Bozcaada Gidis Rotasi 410km |
Sadettin, Honda Transalp 650 |
Gokcen, Honda Silverwing - Fevzi, BMW GS 1150 Adventure |
Gungor C, Suzuki V Strom DL 650 |
Uskudar'dan cikilip, Beylerbeyi'nde 1. kopru trafigine girilince, 2. kopruye donmek daha mantikli gorunur. Tekrar sahile inilir. Cengelkoy'den gecerken duyumsanan borek kokulari, ekibe borek ve pogacalarla Cinaralti'nda ilk molasini verdirir. Hava kapalidir. Gri gokyuzu altinda bogaz manzarali kahvalti sonrasi ekip tekrar yola koyulur.
Kavacik Kavsagi'ndan cokda yogun olmayan 2. kopru gecilerek Mahmutbey giselerine kadar sorunsuz gidilir. OGS KGS gecisleri sonrasi konvoy otoyola dizilir. Henuz Fehmi'nin uyarilarini almayan ekip duzenli bir konvoy olmakdan ote, sirayi surekli bozan ilkokul cocuklari gibi yola dagilmistir. Kisa surede Tekirdag cikisindan Marmara Ereglisi'ne gecilip, cevreyolundan Tekirdag gecilir. Ekip yorulmustur. Yol boyunca motor ustunde yana acilan ayaklar, one egilmeler, ayaga kalkmalar, bacak ve omuzlardaki kasilmalara cozum olmamis ikinci mola Tekirdag cikisi verilmistir.
Bismillah demeden Cengelkoy'de ilk mola |
Fehmi, BMW F800 (en solda, onu herkes tanisa da) |
Gungor A, BMW GS1200 (soldan 2.) |
Tekirdag cikisi ilk mola |
Caylar icilir, ilk defa tanisanlar birbirini ilk sorularla agirligini tartmaya calisir. Turist otobuslerinden inenlerle fotograf cektiren ekip, sirayla yola cikmaya baslar. En son yola koyulan Fevzi ve Gungor C ondeki grubu yakalamak icin gaz acar. Fevzi'nin deyimiyle yardirarak Kesan'a dogru giden ikili bir turlu ondeki grubu yakalayamaz. Cunku grup onde degil arkadadir. Mola verilen yerde benzin takviyesi icin otobuslerin arkasindaki pompalara yanasilmistir. Ikili motorlari saga cekip firsattan istifade birkac foto ceker.
Tekirdag cikisi |
Fevzi GPS uzerinde telefonla konusurken |
Gungor C motoruyla |
Tekirdag cikisi verilen molada kamerasini ayarlayan Gungor C kisa bir video cekimi yapar, bu sirada ileri geri giderek konvoy duzenini iyiden bozar
Tekirdag civarlarinda Gungor C'nin gorus acisindan
Yola devam eden ekip Kesan uzerinden Canakkale'ye doner. Ilk radar kontrolunu Gokcen'in onden kontrollu gidisiyle Gelibolu girisinde atlatir. Kisa sure sonrada benzinlikde ucuncu molasini verir. Yemekler cok leziz gorunmesede acikan ekip ogle yemegini burda yemeye karar verir. Henuz 300 km yol alinmis ancak saat 12.00'yi gecmistir.
Gelibolu Ogle yemegi molasi |
Gelen telefonda Geyikli-Bozcaada 14.00 feribotunun, 13.00'e alindigi ogrenilince zaten kasmayan ekibin daha fazla kasmadan 17.00 feribotuyla Bozcaada'ya gecmesinden baska sans kalmamistir. Ogle yemegi sirasinda Fehmi konvoy adabindan bahseder. Ozellikle Sadettin'in cizdigi 8'lerden dem vurur.
Mola sonrasi Sadettin ve Fevzi Cuma namazi icin Gelibolu'ya girer. Ekibin kalani Eceabat feribot iskelesine gidip, onlari deniz manzarasiyla beklemenin daha mantikli oldugunu dusunur. Gungor A, Gungor C, Fehmi ve Gokcen Eceabat'a vardiklarinda Canakkale feribotu kalkmis bir sonraki feribot 1 saat sonra 14.00'dedir. Kilitbahir-Canakkale feribotlari ise ceyreklerde olmak uzere her yarim saatte birdir. Hemen bir hesap yapilir ama Fevzi ve Sadettin'in ne zaman gelebilecegi hesaplari bir Eceabat 14.00 feribotuna bir Kilitbahir'e dondurur.
Eceabat iskelesi |
Evraklar lutfen !! |
O sirada iskeleye gelen trafik ekipleri cokda supheli gorunmeyen ekibe, motorsikletli kontrolu kontenjanlarini doldurmak amacli, "bu motorlarin sahibi kim, evraklarini gorelim.... hepsinin" der. Ehliyetler cikarilir, herbiri tek tek polis kayitlarina girer. Sonra polis ekibiyle, al takke ver kulah koyu bir muhabbete baslanir. Bu arada Eceabat virajlarinda yatarak gelen Fevzi ve Sadettin telefonla aranir, ha geldi ha gelecekler diye hangi feribotla Canakkale'ye gecelim hesabi surekli yenilenir.
14.00 Eceabat-Canakkale feribotunun kalkmasina 5 dakika kala gelirler, hemen biletler alinir feribota girilir. Sicak hava ekibi terletmis, hemen ceketler kasklar atilarak bir cay daha icelim diyerek yukari cikilmistir.
Eceabat-Canakkale Feribotunda |
Canakkale'ye teker koyan ekip, buradan durmaksizin Geyikli'ye gecelim planina ragmen Canakkale cikisi yine benzin molasi vermek zorunda kalmistir. Benzinlikden yol tarifi alinir. Cok kalmamistir. Ilerideki benzinlikden saga Geyikli'ye donulup, Bozcaada tabelalari takip edilecektir. Oylede yapilir. Yolu bildigini dusunen Gungor C one atilir ve Bozcaada tabelasindan saga dalar. Buradan sonra yol dar ve virajlidir. Nihayet motor surmenin keyfine varilir. Saga sola cikisi gorulmeyen virajlara kontrollu yatilir kalkilir. Kisa surede feribot iskelesi gorunur, otomobil kuyrugu gecilerek motorlar en one cekilir. Fevzi ve Gokcen arkada kalmis yolu biraz uzatarak birazdan gelecektir. Biletler alinir. Motor basina cift yon 18 TL'dir. Bu arada kafede yorgunluk birasi icilirken feribot yanasir, harala gurele Geyikli-Bozcaada feribotuna binilir.
Geyikli-Bozcaada Feribotu |
06.30'da Istanbul Baglarbasi'nda bulusan ekip aksam 17.30 gibi, 11 saatte 410km yol katederek Bozcaada'ya nihayet varmistir. Bereket yol kisadirda geceye varmadan hedefe ulasilmistir.
Ekip gun batmadan Bozcaada'da |
2. Bozcaada 10K ve Yari Maraton'unda kosacak ekip uyeleri, gogus numaralarini ve cantalarini alarak cadir kurulacak yer olarak kararlastirilan Ada Camping'e gecer.
Gogus numaralarini alin |
Ekibin kosan uyeleri, Sadettin, Gungor A, Gungor C |
Sadece Fevzi bungalow'da kalmayi tercih etmis, ekibin diger uyeleri kisa surede cadirlari yan yana kurmustur. Cadirlari bu kadar yakin kurmus olmanin buyuk bir hata oldugu gece uykuya gecildiginde anlasilir. Ortada Gungor A ile cadiri paylasan Fehmi, ilk geceyi kampda kalan hemen herkese zehir eder. Adam egzosu delik F800 gibi horlamakda, ustune gaz cikarmakda, Gungor A'nin durtmelerini bile umursamamaktadir. Her nasilsa Sadettin ve Gokcen, Gungor A ve Gungor C gibi bu gurultuyu duymamis, 2. gecede ayni duzende uyumustur. Ancak Gungor A Fevzi'nin bungalow'a, Gungor C ise uzaktaki bir cadira siginarak en azindan bir gece olsun kus civiltilari icinde uyuyabilmistir.
Ada Camping-Bozcaada |
Ikinci gun Gungor A ve Sadettin 10K, Gungor C yari maraton kosarken, Fehmi biralari devirmis, Fevzi ve Gokcen kamp onunde guneslenip kosanlara destek vermistir.
3. gun donus gunudur. Ekip erkenden kalkip, cadirlari toplayip 07.30 Bozcaada-Geyikli feribotu ile adadan ayrilacaktir. Gelis rotasinin aksine Marmara'nin guneyinden Bandirma-Bursa uzeri Istanbul'a gidilecektir.
Donus Rotasi, Can-Bandirma-Mudanya-Bursa-Yalova-Pendik, 460km |
Gungor A akrobasi yaparken |
Ada Camping'den ayrilis |
Donus sabahi Bozcaada'dan ayrilis
Ekip kampdan feribota kisa zamanda ulasir ve gunesli Bozcaada sabahinda feribota yerlesir. Sabahin ilk kahvaltisi cay ve kasarli tost seklinde feribotta yapilir.
Bozcaada-Geyikli Feribotu |
Geyikli'ye inip yol plani yapilirken, bi tuvalete gidip geleyim diyen Sadettin 15 dakika sonra gelir. Belliki donusde gelis gibi hizli olacaktir. GPS'i olan Fehmi ve Fevzi ayni rotadan farkli kilometre hesabiyla kafalari karistirir ama Ezine-Can-Bandirma-Bursa uzeri feribotla Istanbul'a ulasmak planlanir.
4km mesafede benzin icin durulan Geyikli'de, ikinci kahvalti icin Geyikli Doner Evi secilir. Eyvah Eyvah Koy kahvaltisi edilecektir. Geyikli Canakkale midibus'u ve agaclarin golgesinde mekana oturulunca etrafdaki herkes hosgeldiniz diyerek ekibi bagrina basar.
Masa donatilir hemen. Ezine peyniri, zeytin cesitleri, sogus domates, tereyag, kaymak, bal, sahanda yumurta, koy ekmegi, buyuk caylar. Feribotta tost yenmis olsada ekip hucum eder bu istah acici manzara karsisinda. Hani yol olmasa uzun bi pazar kahvaltisi edilecek ortam ve muhabbet vardir. Eyvah Eyvah kahvaltisina kelle basi 10 TL odeyen ekip, karni tok deposu dolu yola koyulur.
Ezine'den peynir alinarak, Bayramic istikametine donulur. Ekip Fehmi onculugunde ilerlemektedir. Bayramic sonrasi inisli cikisli virajli yolda, akrasina bakmadan giden Fehmi abilerinin arkasinda tutunulmaya calisilsa da, Gokcen ve onu yalniz birakmak istemeyen Fevzi bir sure sonra ondeki ekipden kopar. Allah ne verdiyse giden Fehmi Biga'da kontak kapatir ve arkadakileri de bekleyelim der. Durmusken cay, soda icilir.
Tekrar, tam ekip halinde gayet duzenli yol alan ekip Bandirma'ya gelmeden trafik polisi tarafindan durdurulur. Allah radara girdik, acaba arac nerdeydi diye dusunen ekip, burada da motorsikletli kontrol kontenjanini doldurmak icin durdurulmustur. Herkes bir oh ceker. Kayitlar verilir, Sadettin 35 kayitli puanla 1., Gungor C 20 puanla ikinci olur. Digerleri 0 puanla sinifta kalir.
Simdi ilk hedef, Fevzi'nin tavsiyesiyle Tirilye'de balik yemektir. Bursa anayoldan Zeytinbagi'na sapilarak ara yoldan kivrila kivrila, motor surmenin keyfiyle Tirilye'ye ulasildiginda hava kapali, gokyuzu gri bulutlarla kaplidir. Yagmur yagdim yagacagim derken yagmurluklar kolaya cikarilir.
Tirilye Limanda balik-ekmek molasinda |
Balik ekmekden bir yiyen bir daha yer. Hazir limanda iken yelkenlilerden bir daha bahsedilir. Bir sonraki takintinin yelkenli olacagi bellidirde ortak sayisi henuz tutturulamamistir.
Karni bir kez daha doyan ekip, once sahil yoluna sonra anayola Bursa'ya dogru doner. Bursa cevreyolunda gaz acan ekip sinirlari zorlayinca kisa surede Bursa cevreyolu biter ve Gemlik'e dogru donulur.
Gemlik'e varinca denizi goren ekip elbette sasirmaz cunku buradan daha once defalarca gecmistir. Gungor C her gectiginde ugradigi Zeytinci Amca'dan zeytin stokunu tamamlar.
Harala gurele Yalova'ya inen ekip buradan Pendik feribotu kuyruguna girer. Onden varan Fevzi herkese bir bilet kestirir. Motor basina 33 TL'dir. Motorlar siraya cekildiginde birde ne gorulur. Honda'nin yeni modeli Cross Tourer (VFR 1200 X) orda tek basina durmaktadir. Ekipden Sadettin agzi sulanarak bakar ve arkadaslarina "iste bu der".
Honda Cross Tourer VFR 1200 X |
Yalova-Pendik feribotunun en onune motorlari ceken ekip, birde burdaki cayin tadina bakar. Alacak verecekler halledilir, hesaplar kapatilir, helallesilir. Yarisi ilk defa tanisan ekip, hos bir harmoni yakalamis, yorgunlugu cabasi, keyifli bir 3 gun gecirmistir. Gidisde oldugu gibi, donusude 11 saatte alan ekip bu alanda bir rekor kirar. Anilari tekrar tazelemek uzere, Pendik sahilden evli evine, koylu koyune seklinde dagilinir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder