19 Aralık 2011 Pazartesi

NEW BALANCE MR92

MR92

Secenek cok, bir suru marka ve modelleri var, hepsinin ufak tefek avantaj ve dezavantajlari var, ki bunlar kisiden kisiye performansi az ya da cok etkileyebiliyorda. Ne yalan soyleyeyim MR92'leri secerken rengi ve gorunusu en buyuk etmen oldu. Antalya maratonuna hazirlanirken bir yaris ayakkabisi almali ama ne olmali diye bakinirken, design'i ile beni vuran, elime aldigimda hafifligi ile sasirtan bu pabucu sectim. Daha hafif ve populer olan Adizero'da secilebilirdi ama baskasinda olmayan ayakkabiyi giymek gibi birde saplantim var. Bir urun populer diye alip kullanma heyecani, istegi yok bende. O yuzden cok daha iyi olabilecek, sevilerek giyilen ne bir Salomon ne de Saucony almayi dusunmedim ayakkabi secerken. Hata yapmis bile olsam illahaki absurd bir model olmali bana.


New Balance, MR92 lightweigt kosu ayakkabilarini uzak dogulu kosucular icin uretmis olmali ki ne Avrupa ne de Amerika'da satis kanallarinda, kullanici bloglarinda ya da editor kritiklerinde goremedim.



Evet MR92 bir yaris ayakkabisi, 265gram kendisi. Antrenmanlarda uygunlugunu test edip fazla eskitmeden yarislara saklamakda fayda var. Her performans/yaris ayakkabisinda oldugu gibi taban destegi mumkun oldugunca az, sadece okce kisminda sag ve soldaki koyu renkli kisimlar biraz daha elastik. Bunun disinda tabanda uzay teknolojisi yok, taban icinde herhangi bir madde, katman yok.


Ayagi kavrayan ust kisim, onden arkaya dogru beyazdan siyaha dogru tonlanmis, aralarada sari atinca al benisi benim gibi adamlari almis ucurmus. Orta kisimdan arkaya dogru 7 ince 1 kalin serit, bagciklar baglaninca, ayagin daha iyi sarilmasini sagliyor. Standart bagcigin yaninda, ayakkabinin hakim  renginde elastik bagcik var ki, bu bagciklar Berlin fuarinda 14 euro idi. Bu elastik ve araliklarla yumrulastirilmis bagciklar, ne cozuluyor, ne baglaninca ayagi daraltiyor ne de ayakkabiyi gevsek birakiyor. Bu pabuclar birgun gidecek ama bagciklar elbette kalacak.



On kisimdaki koruyucu bant disinda fileli kismin on tarafda maksimum acik olmasi ayagin havadar olmasini sagliyor. Sari ve mavi renkleri var ama sari daha al benili.


Iki maraton kostum bu ayakkabilarla. Hiiiimmm, baska maraton kosmadim ki ben zaten. O zaman cumleyi soyle kurayim, her iki maratonumu da bu ayakkabilarla kostum. Antalya ve Berlin 2011. 3:44, 3:42. Antalya'da kosarken sag ayagin icinde, onde, kucuk, cokda rahatsiz etmeyen birsey var gibiydi. Beni yavaslatmadi, ama vardi. Sonra bakinca birsey de bulamadim. Bu hissiyat oldu bazan kisa mesafe kosularda da. Ilgincdi.

MR92 artik omrunu tamamladi, kostukca yeni jenerasyon eskiyi rafa kaldirtir. New Balance'in yeni bir serisi, yeni slogani ve her kosu tipine uygun bir modeliyle cikti. Minimus serisi. Ben cok ormanci, arazici  olamadigimdan duz zemin icin tasarlanmis modeli MinimusMR10.

New Balance Minimus MR10

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder