24 Aralık 2011 Cumartesi

NIKE Pegasus 28

Yunan mitolojisindeki kanatli ucan at, Nike tarafindan kosuculari kanatlandirmak icin, 28 yildir kendini gelistiren teknoloji ile, model 28'i 2011 yilinda piyasaya cikarmis, ki Nike bu modeli bu yil sonlandiracagini duyurmus. Pegasus 28'i uygun fiyatli olmasindan ve ilk Nike denemesi icin aldim. 

2005'de, 25. Yil serefine, Pegasus serisinin Special Edition modeli cikarilmis. Bu sure zarfinda bircok odul alan Pegasus, bircok senede Amerika'da en cok satan, tercih edilen ayakkabida olmus. Yine 2005 yilindan itibaren female versiyonu ayri biometride uretilmis.


Tercihindeki en onemli sebep, diger markalara gore cok daha iyi cushioning sagladigidir. Taban destegi o kadar ki, ilk kosularimda yaylaniyormus hissi veriyordu, birkac kez kullanip ayakkabiya alisinca  kendimi daha rahat hissetmeye basladim. Aslinda beton zeminde uzun maraton antrenmanlarinda kullanmak icin ideal diyebilirim. Eklemlere gelen darbeleri hayli azalttigindan kosuya yeni baslayanlar icinde uygun olabilir.


Rakiplerine gore sanki biraz buyuk, ayaga giyip yukaridan ayakkabiya bakinca bot giyilmis hissi verdi bana ya da daha minimal modelleri kullandigimdan oyle geldi. Bu irilige ragmen agirligi 318gram. Itiraf edilmeliki bir antrenman ayakkabisi icin hayli hafif. Ayakkabinin bu buyuk kalibi, ayak parmaklarinin icinde rahat hareket etmesine imkan sagliyor. Arka ve onde gece kosularinda gorus saglayan reflektorleri mevcut. 

Pegasus 28'in yan kisimlarinda, nike isaretinin altinda, Flywire denilen ince naylon cizgiler ile stability artirilmis ve ayagin daha iyi sarilmasi saglanmis. Bu modelde bahsedilmesi gereken en onemli ve Pegasus modelindeki yeni ozellik bu. Ilk 2008'de yaris ayakkabilarinda kullanilan bu sistem diger modellere de uygulanmaya baslanmis. Ayagin farkli yonlere hareket ettigi diger spor dallarinda, Flywire kafes ile, ayagin tamamini sarabilecek bir ag sistemi, ayagin daha siki kavranmasi saglanmis hemde kalip serit yerine bu cizgiler ile agirlik hafifletilmis. Bir onceki model, 27'de Flywire yerine daha belirgin iki adet serit var.
Flywire ince naylon fiber hatlar 
Taban bir hayli detayli ve cikintili, sadece tabana bakarak trial ayakkabi bile denebilir. Okcede cushioning'i artiran siyah kisim Nike Zoom material ile desteklenmis. Bu mikro duzeyde icinde hava olan hucrelerle dolu bir malzeme, bu sekilde gelen darbeyi absorbe edip vucuda etkisini azaltiyor.

Iyi bir antrenman ayakkabisi suphe yok, sert zeminler icin, yeni baslayanlar icin uygun olabilir. Diger nike modellerine gore fiyatida daha uygun

6 yorum:

  1. selamlar yeni aldığım puma varex'in sol teki defolu çıktığı için, bu yazınıza güvenip yarın bu modelden almayı düşünüyorum umarım anlattığınız kadar iyi bir ayakkabıdır. Blogunuzda çok güzel görünüyor. İyi koşular :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tesekkur ederim, defolu cikan ayakkabiyi, uzun zaman bile gecse degistirebilmelisiniz aslinda. Nike malzemeden kaynaklanan sorunlar icin 2 yil garanti veriyor. Pegasus 28 guzel pabuc, ayaginizda deneyin, rahat edecegine inaniyorum. Size de keyifli kosular.

      Sil
    2. Aynısını kendime aldım 39 numrasını 1 haftada altındaki nike kabartmasını oldugu yerin altındaki parça söküldü ayakkabıyı iade ettim ve iade çeki yolladılar ve başka bir ayakkabı aldım

      Sil
    3. baris kotu bir tecrube olmus dogrusu. pegasus 28'i sadece spor salonunda kosu bandinda kullaniyorum. yaklasik 250-300K kosmusumdur, formasyonda, taban destekleme ya da ust kisminda herhangi bir sorun yasamadim. birkac arkadas daha sorunsuz outdoor'da asfaltta, hatta taban deseninin trial'a yakin olmasindan dolayi ormanda da kullaniyorlar. curuk yumurta sana cikmis maalesef. yeni model ayakkabinla keyifli kosular dilerim

      Sil
  2. Ben ayakkabıdan o kadar memnunumki bu ara Boyner de indirim ile 125 TL ye düştüğünü görünce bir daha alasım geldi. İlk fırsatta bir tane daha alacağım.

    YanıtlaSil
  3. Bende de aynı ayakkabıdan vardi caldilar. Yenisini aradim ama bulamadim.

    YanıtlaSil